Wednesday, October 22, 2008

Mari Belajar bersama ADAM



About Adam ;-

Adam sekarang kat rumah asyik nak "speaking ngan akak so akak kena melayan dia bercakap yg non stop tu ... he he tak perlah at least dia nak belajar kan

ni conversation akak ngan dia last week :-

Adam : ibu "kalau kita jalan " dlm english apa ??
Ibu : "Walking"
Adam : ibu wait ahh .. i cannot faster2 coz i'm walking!!! ha ha berterabur english kau nak oiii.. - akak suruh dia kemaskan toys dia yang bersepah .
Adam : ibu , " gemuk dalam english apa??? - huh mesti nak ngutuk akak lah tu
Ibu : " fat" dear
Adam : ibu ... ha ha " U Are Fat ibu!! ..ho hi adam mengutuk ibunya
Ibu : sampai hati
ADam : kurus apa yer ibu ???
Ibu : Thin dear
Adam : PAk Uda - merujuk kpd pakciknya yang kurus - u are thin adn kempis Pak Uda !!!
.. ha ha
ketika mandi dalam bilik air , waktu nak gosok gigi akak baru tersedar ubat gigi dia dah terbuang so akak cakaplah kat dia " adam guna ubat gigi ibu jer lah ( colgate )
sambil menggosok gigi dia berkerut2 ..
Adam : ibu , " pedas apa ibu ??
Ibu : " spicy ... why ??
Adam : Ibu , i'm spicy !!!!!!!!!!!!!
ha ha ha ... pecah perut kami malam tu ..
adam , adam keletahmu betul2 membahagiakan kami

9 comments:

Sya said...

He he cute adam.. pedas bukan spicy tapi hot.. kalau dia guna hot tu dah kira betul le tu

Irfa said...

salam ibu adam..
pandainya dia

Cat Cat said...

Kelakar betul Adam... Cam nak pecah perut Cath ketawa... Hehe.

Anonymous said...

kak nt email pd iv email akak ye

analina at bernas kom my.

saya nak invite akak ke blog saya

comei eih adam ni

iv

Anonymous said...

salam kak....

saya baru mengikuti kisah akak & adam... dan terasa sgt dgn apa yg akak alami krn saya pun turut alaminya... cuma skrg saya masih lagi bgelar isteri dia...

suka tgk adam... tbayang anak saya...

Aryana & Adrienna said...

hey kak..cuter nyer adam ...saya ader baca kisah akak nei dr part 1 lg ....tak sabar nak tunggu part 4...

Anonymous said...

Kak ilya.. anak sy yg 6 tahun pula kata takleh makan nasi lemak banyak. Bila tanya kenapa.. dia kata lemak tu kan fat, fat tu kan gemuk so bila makan nasi lemak banyak, fat banyaklah kat tubuh kita.

Unknown said...

salam ...
hi kak .. salam berkenalan dari saya .. hari ni baru 1st time jumpa blog akak ..

fsj said...

salam akak,
harap akak ngan adam sehat.
saye baru aje bace blog akak n may i add u to my friend list?

akak, saye doakan akak tenang kat sane. adam comel la, anak buah saye pun name adam :)